When you love someone but it goes to waste

Jag har tagit mig an uppgiften att lästa Bamse för barnen och det, mina vänner, är inte så lätt som man kan tro. För att läsa på svenska i huvudet och sedan översätta i samma sekund och tala på engelska.. ja, det kräver en helt del fokuserande kan jag lova! Men det gick bra och de älskade Bamse! Det gör mig lika lycklig varje gång de älskar något svensk som jag visar dem. Har tillexempel lärt dem en sång som vi sjöng när jag var 7 år, den är visserligen på engelska men ändå. Några av mina gamla klasskompisar kaske minns den..?

"Skille ma dinke dinke dinke, skille ma dinke do. I love you
Skille ma dinke dinke dinke, skille ma dinke do. I love yoouu
I love you in the morning, I love you in the night. I love you in the evening when the stars are shining bright!
Skille ma dinke dinke dinke, skille ma dinke do. I love youuuuuuuuuuuuuu"

Någon som känner igen..? Den har jag iallafall lärt dem och den bringar verkligen en massa minnen till mig så när jag hör dem sjunga den så får jag nästan en liten tår i ögat. Kan även ha att göra med att jag är stolt eftersom det är jag som har lärt dem den. 

Nu ska jag sova, jag är trött igen trots min 13 timmars sömn i natt. Sen är jag ledsen också, vet inte riktigt varför. Det är nog hemlängtan och lite sånt antar jag, jag hoppas verkligen att det ska bli bättre snart så att jag kan få vara glad på hel tid. Därför är det skönt att sova, för då sover man ju (Nähä?!) och då behöver man ju varken tänka eller bry sig om något annat. Det är skönt! Godnatt. 

Kommentarer
Postat av: elin

haha ja den låten glömmer man inte ;)!

Svar: Den sitter som fastklistrad, haha ;)!
Rebecka Wallgren

2013-01-21 @ 12:35:04
URL: http://elinnilssoon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0