Torsdag och varma sockar

Torsdag idag och det innebär två veckor sedan jag kom tillbaka till London. Visst skämtar någon? Två veckor? Det kan ju inte stämma, det måste vara längre! Men det är inte mycket att göra åt saken, tiden går ändå ganska snabbt och det är jag glad för. Längtar fortfarande hem men inte på samma jobbiga sätt, om ni förstår? Jag är liksom ändå glad att vara i London och jag har ganska mycket kvar att se framemot och saker som jag måste göra. 

Jag ska börja göra mig redo för jobb nu iallafall. Det värsta under mina dagar här är när jag måste gå ut för det betyder att jag måste ta av mig mina varma sköna sockar som jag fick av mamma och pappa. De sockarna (+ tofflorna) är nog bland det bästa jag äger! SÅ varma och sköna och jag behöver inte frysa om fötterna. Förutom när jag måste gå ut... då måste jag ta av dem och det är verkligen jobbigaste stunden på dagen. Sen blir det ju verkligen inte bättre av att det är omäniskligt kallt ute. Det är så kallt så jag vill bara kura ihop mig till en liten boll och lägga mig i ett hörn och dö... 

...nej, jag vill gå in igen och lägga mig under täcket och sova. Jag vill ha vår och värme nu! 
Frågan är ju hur tusan jag lyckades överleva förra vintern? och vintern innan det? och innan det? Jag har ändå inte haft SÅ mycket med kläder på mig då och ändå känns det som att jag fryser mer här där det ändå bara är 3 minus grader? Konstigt det där... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0