Söndag

Hej igen. Det slutade med att jag spenderade hela lördagen i sängen med undantag för toalettbesök och för äppel juice drickande, fast det gjorde jag visserligen liggandes... nåja, poängen är att jag var riktigt sjuk och sov hela dagen i princip och hittade verkligen ingen ork att fara ut på kvällen hur gärna jag än ville. Så det var med sorg i hjärtat som jag sa hejdå till Linda och önskade henne en trevlig kväll och bad henne att hälsa från mig, men samtidigt kände jag att jag gjorde rätt val för jag hade verkligen inte orkat, och hade jag krigat mig upp hade jag ändå inte varit ett kul sällskap. 

Senare mot kvällen började jag dock känna mig lite bättre, "lite bättre" innebar att jag orkade se en film utan att somna. Då förstår ni ungefär hur illa det var, för om jag är så sjuk att jag inte kan se en film utan att somna, då är det illa! 

Imorse vaknade jag pigg som en nötkärna utan minsta feber tecken! SKÖNT SOM FAN! Var nämligen himla orolig över hur detta skulle sluta ifall jag skulle fortsätta ha hög feber i flera dagar. Ni förstår, jag får inte feber så ofta, jag drabbas mest bara av förkylningar men när jag väl får feber, ja, då är det illa! Då brukar det oftast hålla i sig ett bra tag. Men tack och lov slapp jag tydligen det denna gång och det är som sagt väldigt skönt eftersom jag jobbar imorgon och jag vet inte riktigt hur det hade gått om jag hade varit så sjuk som igår.. 
 
MEN nu tror jag att ni alla är lite less att lyssna om mig och min feber, tyvärr har jag inte mycket mer att berätta. Jag har nämligen en väldigt stark hemlängtan och de 3 och en halv månaderna som är kvar tills mamma kommer känns som en evighet... Detta gör mig inte så taggad på någonting faktiskt, så jag misstänker att min blogg kommer vara rätt tråkig tills att jag återfår min livslust. Nu ska jag sova, Godnatt på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0