Jag och mitt hår

Hahahahaha alltså vad har jag (vi) för oss?? Mest undrar jag var jag har för mig, Lovisa gör en grimas för att, ja hon kände väl för det. Men varför i hela fridens namn sitter jag och tycker en hårslinga över min näsa och mun (och mellan ögonbrynen)???? 

Visserligen har jag ett beroende att pilla med mitt egna hår men detta var något nytt och jag har ingen förklarling (eller minne) av varför detta hände. Normalt så brukar jag bara tvinna/fläta under håret om och om igen. Ibland även knyta en knut som jag sedan knyter upp och knyter igen, allt med en och samma hand. Otroligt. 

Detta är ett intresse som jag haft sedan barnsben, på den tiden var det dock mammas hår som var mitt intressa. Detta kan med största sannorlikhet bero på att jag på den tiden inte hade mycket hår själv och pappa hade ännu mindre och Jonas (om han ens fanns vid liv) hade, om möjligt, minst. Så mamma fick bli offret till mitt behov om att "hålla håret". På senare dar har mammas hår fått vila, mitt eget hår däremot får knappt en lugn stund. 

Där har ni en viktig och intressant fakta om mitt liv. Jag tänkte börja skriva upp lite fakta om mig själv då och då, ungefär som detta eller liknade, sedan kommer jag förhöra er i slutet av året för att se hur mycket ni har lärt er om mig. Mitt mål och min förhoppning är att alla tillslut ska veta allt så slipper jag ha några hemligheter! 

Nej, inte riktigt. Detta var bara en liten historia (en sann sådan) som bara dök upp i min hjärna när jag började tala om mig och mitt hår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0