Jag har ett problem..

Jag är ensam i huset med tre pojkar, okej än så länge låter det inte riktigt som ett problem, möjligen ifall det skulle ha stått "tre män" istället för "tre pojkar", då skulle det kunna vara lite oroande, beroende på vilka de tre männen var såklart. Ifall det skulle ha varit de tre vise männen hade det ju inte varit så farligt, då skulle jag ha fått guld rökelse och myrra och jag skulle dessutom vara mamma till Jesus, det vore ju snarare en ära än en fara. 

Nu tappade jag visst tråden, jag har ett problem som sagt och det är att dessa tre pojkar sitter framför en dator (alternativt nitendo ds) och har gjort det de senaste timmarna. Det har inte gjort något för mig för jag har då passat på att tvätta och vila och sånt men nu känner jag att det är dags att försöka få dem att göra något annat. PROBLEMET är bara att de inte vill det... och ena halvan av mig tänker "okej, men de är ju glada och nöjda, låt de spela sen lessnar de kanske om ett tag" den andra halvan av mig tänker "de är för unga för att fastna i teknikens värld! De har fortfarande kvar sin fantasi och borde leka istället". 

Jag vet helt enkelt inte riktigt vad jag ska göra. För det känns verkligen lite dumt att tvinga dem att göra något annat när jag dessutom inte har något bättre att erbjuda ens, men samtidigt så känns det inte heller så bra att de sitter framför datorn hela dagen... suck. Några förslag? Vad borde jag göra? HUR kan jag göra? Får försöka fresta med att fara till parken eller något... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0