Godmorgon

Jag ville skriva en rolig rubrik, men det verkar vara omöjligt om man heter Rebecka Wallgren... shame shame...
 
Iallafall, jag fick lite tid över såhär mitt i morgonen. Normalt så brukar jag vara i full färd att stoppa fukost i barnen (haha, det kan bli en rätt kul bild om man har lite fantasi) alternativt be dem att klä på sig, men inte idag. För, som ni kanske har förstått, så har de fått nitendos i julklapp, eller Kit har fått och Martha hade redan men det har blivit mer "viktigt" för henne att spela sedan Kit fick sitt och Kit är helt besatt, så det känns som att de båda har fått dem. Självklart så följde det med lite regler till detta och på morgonen gäller följande: 
 
"Det är endast tillåtet att spela på morgonen ifall du har ätit frukost, borstat tänderna, klätt på dig"

Samt att det finns tid över såklart. Gissa vilka som var påklädda och klara vid samma tidpunkt som de normalt tar första tuggan av sin toast? Så med andra ord har de nu spelat nitendo de senaste 20-25 minutrarna och eftersom att det inte finns så mycket för mig att göra då så sitter jag här med vässade öron och lyssar efter eventuella bråk och väntar in tidpunkten då det är dags att gå till skolan. Dvs om ca 10 min. Ganska skön morgon ändå! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0