Årsresumé 2012

En vecka in i det nya året bestämde jag mig ändå för att göra en snabb sammanfattning av mitt år ändå. Here it goes:

Mitt år började med en ca 3 sekunders försenad nyårskyss (okej, det kan man nog inte ens räkna som försenad) den kyssen ledde till övernattning och en romantisk macka till frukost med ett gurkhjärta. Annars så lekte jag väldigt mycket i snön under januari har jag förstått. Särskilt under en helg då jag och Albin fick agera mamma och pappa i huset åt "lilla" David, då bakade vi även goda pizzor och Albin fick torka vatten från taket för att han var längst. I januari fick vi även en ny dusch (♥) i ett av våra badrum och det andra badrummet revs för att sedan bli snyggare!


I februari lärde vi oss om teatersminkning på skolan, något som jag tyckte var rätt kul! Vi läste även barnbok men vad våra lärare hade för syn på barnböcker började jag fundera på när jag fick läsa boken om "fitt-flickan". Jag kollade när söta Johanna tävlade i konståkning och jag överraskade Albin med att sno hans lägenhetsnyckel och bjuda på middag bland tända ljus på alla hjärtans dag. Jag firade även Matilda som fyllt 18 utan att lyckas få en bild på henne själv.. 


I mars bar det av på skidresa med familj och vänner vilket, efter ett pinsamt toalett besök, var lika trevligt som alltid! Mina naglar såg ut som jordgubbar och jag levde farligt en kväll innan jag sen, för första gången, "firade" (?) st.patrick (eller vem det nu är) day klädd i grönt. Sofie kom hem ett tag efter sin långa resa i Asien och jag jobbade med massa söta små barn tillsammans med min mamma. 


Jag klippte av stora delar av mitt hår och målade naglarna i Skellefteå AIKs ära i hopp om att vinna guld. Jag medverkade i 3ornas slutproduktion och hade ett par extrent fulla veckor. I april dog även min älskade farfar♥ Min röda halsduk blev färdig, vilket kan vara ett av årets största bedrifter (?). Byggde ett kassaskåp på skolan inför en produktion. Jag blev 18 och hade en helt ok valborgs. Det var även i april som min nuvarande värdfamilj tog kontakt med mig. 


Albin fyllde 18 och hade en kul dag då han skulle firas. Jag åt en god middag ute med min familj och jobbade på ett läger en helg för barn med nedsatt hörsel vilket var hur mysigt som helst! Premiär grillade (tror jag) och firade att sommaren närmade sig med flera roliga festkvällar. I maj högg de även ner en av mina älskade skogar som jag lekt i som liten, jag spenderade även en hel del extra timmar på skolan för att lyckas bli klar med allt extra skolarbete samtidigt som resan till London bokades.


Målade Amandas naglar inför balen och studeten och såg henne glad och fin vid båda dessa tillfällen. Festade och försökte desperat att hinna spendera så mycket tid som möjligt med alla vänner innan det var dags att...flytta! Såg London för första gången i mitt liv och älskade det. Lekte med barnen för första gången och älskade det med. For till vackra Oxford och besökte "hogwarts" vilket fortfarande är bland det bästa jag gjort, så coolt! Drack min första Pimm's (?), träffade Amanda och firade midsommar med att dansa på en bardisk för första gången. 


I juli fick jag blommor från Albin med posten och var på mitt första engelska barnkalas. Byggde lego med mina au pair barn en helg och besökte min perfekta "giftermål plats"och kollade på Hever Castle. Jonas kom till London och under en helg turistade vi runt i London och jag lärde mig att bättre hitta runt. Spenderade sommares varmaste helg på landet hos Lucys föräldrar bredvid en pool. Under en dag fylldes hela gatan av sång och musik och mat för gatufesten. Avslutade juli med att åka till otroligt fina Isle of Wight.


Var som sagt i Isle of Wight och åkte efter 10 dagar tillbaka till ett saknat London och hade en helt sjukt kul utekväll med fina Sarah och besökte min första riktiga klubb i London. Var på massa utflykter med Joe och Martha däribland ett museum. Jag räknade dagarna tills jag skulle få åka hem och den 16de augusti (?) landade jag äntligen på svensk mark igen, norrländsk mark. Under 10 fullspäckade dagar i Skellefteå spelade jag diskgolf, firade mina föräldrars blivande 50års dagar, firade min och Albins 21månaders dag med picknick inomhus när vädret ej ville tillåta oss att vara ut. Njöt av att äta svensk mat igen samt massa massa fikastunder med kompis. Väl tillbaka i London besökte vi Notting Hill Carneval och avslutade augusti månad med ännu en picknick. 


September började med en kul utekväll med ett gäng fina tjejer. I september var det även dags för mig att få besöka OS-arenan och se på paralympics vilket var helt otroligt! Det var även i september jag fick för mig att våga smaka en massa ny mat och åt på samma kväll både svamp och avokado och jag är lika imponerad ännu! I september träffade jag även bästa Linda för första gången och tacka gudarna för det mötet! Min älskade lilla Martha fyllde 7 år och hela huset fylldes av små tjejer, godis, tårtor och paket. I samma veva flyttade även Tilly in och jag trodde att jag skulle få en kompis att vara med under dagarna. Sen var det även i september som jag förlorade min älskade farmor..♥


I oktober kom min pappa och David till London och jag besegrade tillsammans med dem min rädsla och åkte London eye. Jag och David ringde även för första gången från en av Londons kända telefonkiosker (?) till mamma på hennes födelsedag. Vi firade Judiths 20års dag och efter en dag med shoppning på andra sidan London åt jag en sjukt god sallad med fina vänner. Matilda kom till London över en helg och vi firade Chris 20års dag, det var mycket födelsedagar i oktober för även Joe och båda mina föräldrar fyllde år. Jag spenderade två dagar fyllda med skratt i Lindas dåvarande hem i Manningtree innan jag sedan flög hem för begravning. Knappt hann jag komma tillbaka förrän det var dags för Albin att komma till London, då åt vi onyttigt tills vi var nära att spricka, vi såg på Lejon kungen och besökte London dungeon.


I november så tyckte jag mycket om pizza. Jag tyckte mycket om chocklad också, båda dessa tillsammans med Linda. Rebecka åkte ner till London en söndag och vi vandrade runt i London och njöt av hösten och att få prata svenska (jag åtmistonde) Tog mig ut en kväll och sång på gangnam killen med Josefine vilket var en otroligt kul kväll! Vi skippade festandet en helg och for och bowlade och åkte radiobilar istället. Jag och Linda tog en mysigt höstpromenad i Hyde park efter en misslyckad cykel tur. Jag julpyntade mitt rum, var på julmarknad med Rebecka och lekte självklart (som alltid) med mina älskade små barn.

Började december med att se på Hardwell, en bra men väldigt konstig kväll. Jag förberedde oss inför julen med att göra julkort med barnen, kolla på julspel och lucia. Spenderade en kväll med att åka karusell med Christin och sedan promenera genom vad som kändes som halva London. Jag åkte till Birmingham en helg och besökte Rebecka, shoppade jul och nyårs klänningar och såg på det susar i säven. Köpte en massa julklappar gjorde jag också i december, och slog in dem och försökte sedan få plats med dem i väskan. Jag bakade pepparkakor med barnen och flög sedan hem till ett snöigt Skellefteå och klädde julgranen med min familj. Jag bakade även julgodis, träffade vänner och firade självklart en riktig jul med min släkt och avslutade året med en grym nyårs tillsammans med fina vänner. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0