What you want but can't have

När jag ändå håller på och skriver långa saker (skönt förresten att få skriva av sig lite även om det kanske var helt oförståeligt) har ni tänkt på hur man ofta vill ha saker mer när man inte kan/får/ska? Eller är det bara jag? 

Alltså tänk er en snygg väska/bil/hus/kille/tjej/hund/diskmaskin/whatever och sedan är den lite för dyr eller något för er, blir man inte ännu lite mer sugen då? 
Eller om man går på diet, eller som jag godisförbud, blir man inte ännu lite mer sugen just för att man inte får? 

ELLER som när jag var yngre och inte fick vara ute/uppe hur länge jag ville, då ville jag det nästan ännu mer just för att jag inte fick. 

Känner ni igen? Lite kanske? Jag vet att ni känner igen er lite, annars blir jag nästan förvånad. Jag känner så ganska ofta. Tror jag iallafall, fast nu när jag tänker efter kan jag inte riktigt komma på i vilka tillfällen jag känner så... skumt. 

ÄH nu svamlar jag bara för jag är super trött. Jag har iallafall en mindre jobbig dag imorgon och får dessutom sova ut lite (klockan 9, yey!) så det är ju jätte bra. Och skönt. Fast jag tog inte tillfället i akt att se de två tornen, nejnej... det får väl bli imorgon istället då för jag är assugen! Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0