Rebecka Bond

Vilken underbar dag detta har varit! 

När jag satt på bussen så funderade jag mer på hur jag bäst skulle "överraska" dem och jag kom på att jag istället ville leka typ James Bond och följa efter dem på tunnelbanan. Alltså stå med solglasögon någonstans och vänta tills jag ser att de går på tåget och då hoppa på fast i andra delen av vagnen och sedan skugga dem hela vägen till hotellet. 
Tyvärr kom jag på denna idé lite försent och hade sedan länge passerat tågstationen där de skulle ta tunnelbanan ifrån. Så jag tänkte att jag kanske kan hinna åka tunnelbana fram och sen tillbaka, men eftersom det var förseningar på circle line och jag var osäker på vars de befann sig så vågade jag inte ta risken. Tur var det eftersom de kom med nästa tåg!.. 

Så, jag körde mitt race. Jag tog på mig solglasögon och ställde mig lite casual en bit bort och såg att de kollade på kartor (typiskt turister!) så jag bestämde mig för att se vad som hände om jag ställde mig bredvid och kollade på kartan jag med... tyvärr gick de i samma stund som jag nådde kartan. Så jag kollade ett par sekunder för att inte värka misstänksam innan jag följde efter dem, och det fortsatte jag med, tills att vi nådde sista trappen upp till gatan och de stannade och såg sig om och jag kände att jag inte kunde hålla inne mitt skratt längre (jag hade nämligen gått och bitit mig i tungan ett bra tag för att inte skratta högt). Först då förstod de att det var jag som hade förföljt dem (för de hade tänkt "men varför går hon inte bara om oss?!") och sedan skrattade vi allihopa. 

Sedan har vi gått på Portobello road och ätit och fikat och kollat i olika affärer och nu är jag hemma och jobbar. Jag ska köpa batterier till min kamera imorgon så att jag faktiskt kan ta några bilder på mina besökare, för i skrivande stund har jag inte kunnat ta några bilder alls eftersom min kamera är och förblir död utan batterier. Varför i hela fridens namn köpte jag en kamera som man måste köpa batterier till??? (för det fanns ingen annan bra, om man nu ens kan kalla denna för bra..) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0