Harry Potter studio tour!


(Det slog mig just att jag och Ron har samma initialer. Eller, vad säger jag, det där är inte Rons väska och säng, det är Rebecka Wallgrens. Jag gick faktiskt på Hogwarts om ni inte visste det... )

Här måste jag slänga in en kommentar, man får nämligen veta (och se) så himla många små saker som man aldrig ens får se/ana i filmen. En sak är porträttet ovan som ska föreställa en ung professor Mcgonagall. Coolt va? (förövrigt så är ALLA målningar i filmen målade förhand om jag förstod det rätt? TROTS att de sen ändå ska redigeras i datorn och göras levande. Sjukt!)


Det här är coolt för att det är byggt på det sättet så att det ser ut som en jätte lång korridor när det filmas (även när man kollar om det inte hade varit för stolen längst bak) men egentligen är den MAX 5 meter lång. 

Vill bara berätta att det är en Butterbeer jag håller i handen. Vi delade på en och den var helt OK. Jag kände dock att jag personligen snabbt fick för mycket av den. Det var typ läsk med smält marshmallows (?) på ytan eller något liknande. 

Denna avdelning är bland det coolaste i bakom kulisserna tycker jag! Även fast jag tycker allt är otroligt så slår mitt hjärta lite extra för just mask (och kostym).
Vi hittade Dobby. Men han vad död... det är därför vi var ledsna. 

Det hela avslutades med en stor miniatyr av Hogwarts. Otroligt! 

Alltså jag skulle vilja förklara för er alla vad jag tänkte, tyckte och kände men jag har, som tidigare nämt, känt att det inte funkar. Jag sa till min mamma att jag nog gick och bar på alla känslor som finns. Jag var glad, överväldigat, chockad, imponerad, ledsen, avudsjuk, imponerad, fascinerad, stunned, exhalterat, intresserad, koncentrad... blablabla jag bara rullar vidare och tänker på allt jag kände och tänkte. Men det var helt fantastiskt och jag skulle utan tvekan kunna gå vandringen MINST 10 gånger till och alla gånger lika sakta och noga studerandes.

Jag kände mig som Harry gjorde när han såg diagongränden för första gången. I boken står det att han önskade att han hade åtta ögon, typ så kände jag, och det hade ändå inte varit nog. Tänk er liksom allt, allting som ni kan se i filmerna, allting finns där (utom skådespelarna... synd...) visserligen inte alltid i full storlek (typ ministry of magic) men delar. Man kan inte få nog! Inte om man heter Rebecka Wallgren iallafall. 

Slutligen vill jag säga, eller mer tipsa er, att om ni någonsin tänker fara hit själva (vilket jag rekomenderar starkt) se till att fara med någon som är på samma nivå som er själva. Tänk tillexempel om Sofia bara ville kolla jätte snabbt och vara klar på 3 timmar, då hade det ju inte varit så kul för mig som ville kolla noga och inte så kul för henne. Så verkligen, se till att den du åker med känner samma, jag tror att det är viktigt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0