Fredag

Godmorgon godmorgon! 
Här sitter jag och tänker, det kan ni väl förstå. För någonting på "I" är inte lätt att hitta på...

...Är det någon som vet vars det kommer ifrån? "Här sitter jag och tänker, det kan kan ni väl förstå..". Det är en sång ifrån majas alfabetssånger. Var det någon mer än jag som brukade lyssna på det? Jag minns att vi lyssnade på dem i skolan någon gång och sen skulle vi rita bilder till varje bokstavssång tror jag? 
Jag brukade även lyssna på skivan hemma ibland och då brukade jag klicka så att sångerna blandades och hoppades varje gång att bokstaven "R" skulle spelas bredvid bokstaven "M" för Markoolio började ju på M och jag ville hamna bredvid honom... jag brukade faktiskt ibland sitta och skriva en lista i vilken ordning bokstäverna kom för att se om jag kom närmare än Jonas, för jag ville ju inte att han skulle komma närmare. Hahaha, jag var inte alls besatt, nej nej. 




Kommentarer
Postat av: amanda

Vi har en ASK den är minst hundra år, den blir bara högre ju mer tiden går.. Och jag har en gunga på lägsta grenen, där sitter jag ofta och dinglar med benen

Svar: Inte vet jag om det kan vara sant men såhär sa iallafall en tant: Det blir extra kallt när vintern är här om RÖNNEN har ovanligt rikligt med bär, Då är det säkrast med dubbla luvor, om man vill slippa midvinter snuvor. Ja, då är det säkrast med dubbla luvor om man vill slippa midvinter snuvor.
Rebecka Wallgren

2013-04-20 @ 00:55:55
URL: http://frokenkoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0