Palt


Detta är en palt (så att alla som inte är från norrland också hänger med) Palt är en maträtt. Jag gillar palt, även fast det ser ganska äckligt ut. När jag var hemma senast hade jag planerat att äta palt men det glömde jag bort. Jag kom på det på flyget, då blev jag ledsen. 

Nyss (för några sekunder sedan) tänkte jag lägga mig ner och ta en liten powernap. När jag blundade och försökte somna så svävade jag bort till ett palt land (jag skämtar inte!) Jag stod på en kulle bredvid ett träd och det regnade palt. Sen såg jag en stor gryta med palt som kokade, och en stor slev som lyfte palten ur grytan och la på massa tallrikar..... här någonstans så vaknade jag till. Jag antar att jag saknar palt helt enkelt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0