Vi hade iallafall tur med vädret

Direkt vi satte oss på bussen började det regna, alltså riktigt regna och det gjorde att mina ögon nästan började regna också, hur skulle våran båtfärd bli om det regnade..? Men det blev superbra för direkt vi klev av bussen så slutade det regna och förblev regnfritt resten av kvällen tills typ alldelens nyss. Båtresan var iallafall hur bra som helst och vägde utan tvekan upp vad man betalade för bussresan så återigen, vill ni uppleva London så snabbt som möjligt - Köp biljett till The original tour bus! (Ett litet tips bara)


På vår väg över bron mot båten var vi självklart tvugna att ta den typiska turist bilden framför den typiska turistattraktionen i det typiska Londonvädret. Typiskt och självklart! 
Sen blev vi lite fult lurade på pengar, fast det var ju delvis mitt egna fel som inte riktigt tänkte mig för, självklart kostar det pengar att ta kort med en dålig shrek kopia, vad trodde jag? Det som stör mig mest är ju bara sättet de gör det på, nåja jag var på ett generöst humör och även fast jag själv blev ful som stryk så var det värt pengarna pga killen i bakgrunden. Priceless!! 
Under båtfärden åt vi min nya drog. Måste sluta innan jag rullar fram! 
Londoneye. Fasar vid tanken att jag ska åka upp i denna, jag och min höjdrädsla kommer sannerligen att sättas på prov. Hoppas bara det blir värt det i slutändan... 
Jag, kakorna och Jonas glada på båten!
En fin karusell. Tycker de är så himla charmiga, hihi. 
Våran guide som egentligen var en i besättningen som fick hoppa in som vikarie (om jag förstod det rätt) Han var iallafall mycket rolig och bjöd oss på många skratt samt lite nya kunskaper.
Bl.a fick vi vet att Waterloo brigde är byggd av kvinnor till större delen efterom att den byggdes under andra världskriget så männen var alla ute och krigade. Coolt! 
En båt. Måsarnas båt. 
Den största bilden på kungliga familjen hittills. Det hängdes upp i samband med diamatjubileumet. Men det gissade jag mig faktiskt till på egen hand, hehe. 
Millenium bridge. Gillar den för att det är så platt jämfört med alla andra broar, som ett kex typ. Påvägen hem så var vi tvunga att ta en extra promenad så att vi fick gå över den. Hehe, check! 
St Pauls katedral och famför den är det en skola, men inte vilken skola som helst utan skolan där Harry Potter, eller ja Daniel Radcliffe (?) gick skola. Hehe.
The Globe. För er som inte vet så är det Shakespeares teater fast dock inte orginalet, orginalet stod en bit längre ner längs med floden. 

"On your right side you can see a ship....Has anyone seen Pirates of the Caribbean?" "Yeees" "Okay, well this ship has nothing to do with that" Haha.
Millenium brigde från andra hållet. 
"On your right side we'll be passing a big ship but I'm not sure if you will see it cause it's camouflaged..." Haha
Towerbridge med de olympiska ringarna hängade. Plus en röd buss.
Sen kunde jag inte motstå att köpa två kulor Ben&Jerrys när vi råkade passera deras glassbar. Såg den i ögonvrån och sedan gick det inte att slita blicken ifrån... woups. Men gillar man glass så gör man. 

Det var en riktigt bra kväll måste jag säga! Det tyckte Jonas också, tur det. Sen fick vi smaka på fredag den 13de oturen när vi skulle hem, tåget fick nån idé om att inte stanna på våran station, och inte nästa station heller så vi fick hoppa av tre stationer för sent när tåget äntligen valde att stanna och sedan vänta på nästa som tog 20 minuter på sig att komma. Var inte på mitt gladaste humör då men det blev bättre när vi kom hem för barnen var på sitt gladaste humör och de älskar Jonas så vi har busat med dem lite och sedan avslutat kvällen med en kul men konstig film och nu ska vi sova så vi är redo för imorgon (även fast vi inte riktigt vet vad vi ska göra eftersom att vi gjorde allt idag, haha) Godnatt iallafall!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0