Min kväll so far

När min barnvaktstjänst blev inställd bjöd Simon snabbt med mig till puben en sväng med barnen för lite dricka och chips. Barnen tyckte det var kul att de var på tv. De hade nämligen en kamera i lekrummet så att föräldrarna som kollar på fotboll/rugby/tennis whatever kan hålla koll på sina barn. Smart uppfinning. I detta fall användes den mest som barnens sätt att försöka underhålla föräldrarna. Funkar det med. 
Martha och Kit drack sina drickor som riktiga pirater (de har en "thing" för pirater har jag märkt) så det Yoho:ade lite sedan skålade dem och drack upp. Försökte få kort på skålen men de förstod inte att de var tvugna att ta en paus så bilden hann tas och jag ville ju inte förstöra deras inlevelse så jag lät det förbli två suddiga bilder. 
Sedan kollade vi på tennis. Ni kan tro att vi (dem) blev glada när britten gick vidare. Det är nämligen första gången sedan 1938 som en britt gick vidare från semifinal fick jag veta. Så det var ju kul. Även fast jag inte förstod någonting. 

Ikväll är jag bjuden på en fest i en park men det vet vi ju alla som har något innanför pannbenet att det inte riktigt är det bästa stället att hänga på en fredagkväll om man är ensam tjej. Med eller utan fest. Så jag valde att säga Nej tack till killen som tyckte att jag skulle komma. Han såg inte särskilt pålitlig ut heller och det ökar ju inte precis chansen att jag ska dyka upp. Man måste vara försiktig! 

Så nej, jag nöjer mig som det är och ska se någon film istället och sedan sova som jag aldrig gjort förr och nåde den som väcker mig!! Frågan är bara om jag ska orka ta mig en liten promenad och köpa något gott att äta..? Hmm... får se hur desperat jag blir. Men först ska jag avsluta mitt påbörjade brev. Hörs senare och ha en trevlig fredagkväll! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0