Harry Potter and the Philosopher's Stone

För att maximera mina kunskaper inom det engelska språket och förbereda mig för mitt framtida cambridge prov har jag tagit beslutet att läsa Harry Potter böckerna igen men denna gång på engelska då. Det var ett rätt svårt beslut eftersom att jag egentligen inte är en bok människa men jag har ju lyckats läsa mig igenom Harry Potter böckerna en gång förut och jag gillar Harry Potter och eftersom att jag vill lära mig så mycket engelska som möjligt när jag väl är här, inkluderat läsa och skriva och grammatik (delvis för det framtida cambridge provet som sagt) så bestämde jag att så får det bli. Jag behöver ju inte läsa hela tiden men det kan ju va bra att ha någon gång då och då. Ska ju som sagt ut och resa lite och då är det ju en hel del timmar i bil och tåg och sånt så då kan det ju vara bra att ha en bok. 

Nu ska jag då starta detta, ska läsa ett kapitel och sedan sova för jag lär behöva all sömn jag kan få eftersom att jag inte får någon sovmorgon imorn pga kamera jäveln (ursäkta!) Så godnatt på er så hörs vi imorn! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0