Stjärnor och glitter


Går inge vidare att sova så jag tänkte att jag skulle passa på att visa två rätt dåliga och suddiga bilder som jag tog på bussen idag. Detta är då alltså hur mina naglar ser ut förstunden, tyvärr håller de på att rasa samman som ni kan se på översta bilder. Färgen håller på att lossna och massa sånt. Insåg också att det är mycket finare på riktigt (tycker jag) och inte alls såg så fint ut på nära håll...attans pannkaka. Pannkaka åt jag förresten idag, eller plättar om man hellre vill kalla det så. Det är ju en evig disskusion om vad som är rätt och fel på den fronten. 

För mig finns det:
Småplättar
Plättar, Pannkakor (som är samma sak)
och Ugnspannkaka

Rätt och riktigt och rätt logiskt. Småplättar hör man ju att de är små. Små plättar helt enkelt. Plättar och pannkakor är bara samma sak för så är det. Punkt slut. Och ugnspannkaka (alternativt tjockpannkaka) görs i ugnen och är tjock. Inga konstigheter alls. Alla nöjda, alla glada. Alla får ha rätt på något vis. Finnemang! 

Nu ska jag trotsa vad det nu än är som hindrar mig från att sova genom att somna. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0