"När man är kär kan man inte dricka mjölk på 5 dar"

Jag och Jonas har de senaste minuterna roat oss med att läsa lite ur världens bästa bok "Barns tankar om kärlek". Har nog nämt den boken femtioelva gånger vid det här laget men den tåls att nämnas igen och igen och igen för den är så underbart kul. Här är lite smakprov av dess innehåll: 

"Två kvinnor kan visst gifta sig med varandra, men då är de våldtagna"


"Om två flickor gifter sig med varandra är de luder"


"Man ser direkt om någon är kär för då blir de alldelens röda i ögonen"


"Man kan inte bli ihop med någon förrän man har bil för annars går det inte att hitta henne"


"Om man har en kille och ett marsvin som man tycker om ser man en viss skillnad på dem, killen är han med huvudet"


"Man kan ragga upp någon på fritids om man går in där det står förbjudet på dörren"


"Om jag inte kan få den jag är kär i så blir jag inte ledsen för jag är turk"


Sitter och nära på gråter av skratt. Så underbart! Men nu har Elin kommit så jag ska ta och vara social med henne så länge jag kan. Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Hilda Andersson

HAHAH! Barn är ju för underbara!

2012-01-16 @ 22:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0