Kioskens sista dag..


Kanske dom sämsta bilderna någonsin...förlååååååååååååt men min mobilkamera är inte sååå bra och det var mörkt och kallt och ja, allting. Det föreställer iallafall inget mindre än The one and only Bergsbykiosken!!

Detta är nämligen tragiskt nog kioskens sista öppna dag så jag tog mig en sväng förbi när jag kom hem från skyltsöndag (som var lika mysig som vanligt, tomtar överallt, glögg, julpynt och hela köret, hehe) Hade nämligen tänkt offra några slantar på att köpa en sista Bergsbyns specialare...men när jag kom in såg jag att allt som hade med glass att göra var borta. Det var då det verkligen slog mig, att this is real, imorgon finns den inte längre. Jag stannade upp och stod och bara glodde, insåg hur många minnen som faktiskt vilar där. Jag insåg att jag förmodligen inte såg särskilt klok ut så jag flydde ut och tog bilderna och samlade mod och gick in igen och beslöt att ändå köpa nånting, så lite tuggummin fick det bli. Så nu är det slut med kiosken, om ingen annan tar över såklart, men "ingen annan" kan ersätta Rulle och Nettan....

Haha, oj oj, nu vart det lite emotional här kände jag. Men det är ju bra med lite omväxling, ska byta lite kläder sen far jag nog till Albin som det verkar nu. Glad första advent! (om man kan säga så?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0